Sider

torsdag den 10. januar 2013

Chillin'

Idag tänkte jag visa en layout där jag har blandat papper från Vintage Pink (bakgrunden) och Chantilly Dawn (fotomattan och den utklippta ugglan), samt gjort en mixed media.bakgrund.

Bakgrunden har jag först målat slarvigt med gesso, och sedan har jag lagt på ett tunt lager strukturpasta som jag har stämplat i och fäst olika dekorationer, bl.a Ink It Cherry Blossoms, knappar, och en bit av en gammal bokpärm i, innan jag kladdat på mer gesso och sprayat med mist i turkos och ljusbrun.

Today, I have a mixed-media background layout to share in which I've mixed up papers from Vintage Pink (the background) and Chantilly Dawn (the photomat and the fussy-cyt owl)

I coated the background paper with gesso, and then I added a thin layer of texture paste, which I stamped on while still wet, and embellished with Ink It Cherry Blossoms, buttons, a piece of an old book cover and some more things i found in my stash. After that, I added more gesso, and teal and brown mists.

Här är en liten närbild på blommorna, som är slarvigt målade med gesso och sedan färgade med mist, och hur det blev när jag stämplade i den våta strukturpastan.

Here's a closeup of the flowers, which I've painted unevenly with gesso before misting. You can also see the effect created by stamping in wet texture paste.


Have a great day, everyone, and happy scrapping!

//Jenny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar